Zvyky a zlozvyky pri vyhľadávaní zamestnancov nás denne sprevádzajú. A nielen to. Pripravujú nás o možnosti nájsť tých, ktorých hľadáme. A potom skĺzneme do zhodnotenia: „ĽUDIA NIE SÚ“. Omyl. Sú.
Od augusta 2020 pripravujem uchádzačov online na pracovné pohovory a pomáham aj s prípravou životopisu. Je až neuveriteľné:
- ako uchádzači nedokážu nájsť v inzeráte to, čo je dôležité
- ako je inzerát zahltený údajmi, ktoré nerozhodujú
- aké odlišné informácie a dozvedajú na pohovoroch
A tak som si posvietila na to, ako pracujú zamestnávatelia s inzerátmi. Koľko pozornosti venujú riadkom, ktoré ich prezentujú? Ako pracujú s kľúčovými informáciami o pozícii a sú vyznačené v inzerátoch? Čo dokážu kandidáti o prácu vyčítať z riadkov, ktoré sú skoro identické medzi rôznymi firmami?
Nie, dnes nebudem hovoriť o budovaní brandu.
Dnes vás chcem upozorniť na to, že:
vašim inzerátom kandidáti nerozumejú.
Nevedia čo rozhoduje, nevedia ktoré znalosti vnímate ako doplnkové. A táto ich zmätenosť vedie k tomu, že NEREAGUJÚ.
Ako to viem?
Jednoducho, ak má inzerát na letušku 500 pozretí, len ťažko si ho čitali zubári. Teda letušky, ktoré sa o zmenu práce zaujimajú – existujú. Akurát sa stratili v texte, ktorý ich nepresvedčil. A preto zareagujú možno 3% kandidátov. A nie je to tým, že ľudia nie sú. Je to tým, že vo vašom inzeráte je časť, ktorá mu škodí. A tu je priestor hľadať riešenia …
14. – 16.júna 2023 sa budeme na webinári venovať aj tejto problematike pri písaní inzerátu. Spojíme si súvislosti celého procesu výberu až po nástup nového zamestnanca a jeho prvé mesiace vo firme. Ak ste sa tu našli, alebo stratili 🙂 … pozrite si čo všetko sa u vás môže zmeniť.
Teším sa na vás,
… ľudia sú a čakajú na dobré ponuky 🙂
Silvia