Neviditeľné momenty pracovného pohovoru, na ktorých záleží

pohovor bez stresu

Pracovný pohovor nie je len čas rozhovoru s potenciálnym zamestnávateľom, sú to aj tie neviditeľné momenty, ktorými si zamestnávatelia vytvárajú o vás obraz.

Hneď ako recruiter vytočí vaše telefónne číslo, začína si tvoriť o vás obraz. To ako zdvihnete, ako sa predstavíte (pretože neviete kto volá), akým spôsobom komunikujete, ako zareagujete keď zistíte, že ide o dôležitý hovor – to všetko sú detaily, ktoré skladajú puzzle o vašej osobnosti. Ako si dokážete naplánovať pohovor, ako vyhodnocujete priority, čas na ktorom sa dohodnete, či volíte medzi alternatívami alebo odsúhlasíte hneď prvý termín. Uvedomujete si to?

A hoci to nie sú kľúčové parametre na to, aby ste zaujali, už v týchto chvíľach sa vytvára sympatia na oboch stranách. Na vytvorenie mienky stačí menej ako sekunda a preto čítajte pozorne, ktoré veci by ste mali vnímať citlivo:

  • upratať si profily na sociálych sieťach, je snáď už samozrejmosť

Verím, že dnes je už každému jasné, že recruiteri budú zisťovať o vás informácie, ktoré zanechávate na internete, preto ak je možné, že nájde to čo nechcete – myslite na to vopred.

  • vyhnite sa geopolitickým témam, pandemickým názorom

Je jasné, že toto sú absolútne nevhodné témy. Avšak nielen to. Celkovo sa na pohovore vyhýbajte situáciám v ktorých prejavujete názor, na základe ktorého vás môžu niekam / nejako zaradiť. Hlavne ak ide o témy, ktoré na pohovor nepatria.

  • „small talks“ využite na otázky o spoločnosti, v ktorej sa práve nachádzate

Toto je spôsob akým dokážete zaujať, dobré otázky na firmu sú vždy IN.

  • úsmev a príjemné vystupovanie si nalaďte už pred vstupom do budovy

Tomuto kroku sa venujte už počas cesty na pohovor. Ideálne je predstaviť si pohovor podľa vašich snov, otázky na ktoré budete vedieť excelentne odpovedať, príjemnú atmosféru. Naladenie dokáže divy.

  • sledujte si gestá, ktoré ľahko prezdradia vašú nervozitu

Ak sa ťažko orientujete v strese vo svojej gestikulácii sledujte pár dní pred pohovorom gestá iných a hneď budete vedieť ako sa nechcete prezentovať vy. Sledujte pohyby ich rúk a nôh. Dobrou alternatívou je aj kopírovať pohyby recruitera 🙂

  • nehrajte majstra sveta

Tu je jasné, že takýmto prejavom sa budete pohybovať na tenkom ľade. Toto nie je vhodný spôsob akým zaujať.

  • buďte zdravo zvedaví a pýtajte sa na všetko čo súvisí s pozíciou a oddelením

Ľudia milujú otázky, pretože majú odpovede :)) získavajú pocit dôležitosti a preto používajte tento trik a okrem vytvorenia príma klímy si zistíte aj nové informácie.

  • formulujte otvorené otázky

Rozhovor vám bude ľahšie plynúť ako budete formulovať otvorené otázky. Nielenže sa viac dozviete, podarí sa vám vytvoriť príjemnú atmosféru. A to je na pracovnom pohovore na nezaplatenie 🙂

  • parafrázujte

Excelentná vec, ktorú málokto na pohovore používa. Získate nielen body k dobru, ale aj pozornosť a začnete si budovať dôveru. Pretože parafrázovanie je vašimi slovami povedané to čo hovoril recruiter, vyjadrenie jeho myšlienky vašou rečou. Potvrdíte čo povedal a ujasníte si, že obe strany vnímate situáciu rovnako.

  • ak chcete zdôrazniť časť rozhovoru, používajte etiketovanie

Etiketovanie je pomenovanie situácie, ktorá sa práve teraz deje. Výborne funguje na to, aby „sa recruiter počul“, vnímal ako prebieha rozhovor. Veľmi dobrá taktika, ak máte pocit že sa hovorí o nie príliš dôležitej veci a napriek tomu je na ňu kladený dôraz. Dobrým príkladom sú medzery v životopise. Medzery nemajú žiaden význam, nezvyšujú ani neznižujú kvalitu uchádzača, no napriek tomu sú „vďačnou príležitosťou na zistenie viac“. Takže ešte vždy zamestnávatelia veľmi radi na pohovore podotknú, že máte v životopise medzery. Pomenujte situáciu v ktorej sa prílišná pozornosť venuje tomu, že roky v životopise nenasledujú a zistite kvôli čomu je to pre recruitera dôležité.

Ak máte pocit, že vám článok dáva zmysel, mrknite sem a teraz už pohovor určite zvládnete 🙂

Silvia